خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





نمونه سوال درس مدیریت کلاس(مهارت های ارتباطی) دانشگاه پیام نور - رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

    1-      در یک ارتباط کلاسی موثر کلیه کلمات، الفاظ و رفتارهای غیرکلامی که معلم برای انتقال پیام به کار می برد.............. است.

    1-بازخورد                           2-رمزگشایی                3- رمز گردانی                              4- کانال ارتباطی

    2-      مشکلاتی از قبیل حواس پرتی، نگرانی، اضطراب و ادراک کلیشه­ای از کدام دسته از موانع ارتباط می­باشد؟

    1-موانع مربوط به گیرنده          2- موانع مربوط به فرستنده               3- موانع مربوط به پیام                    4- موانع مربوط به وسایل ارتباطی

    3-      در کدام نوع از گوش دادن فرد، درک از پیام دیگری را با بیان مجدد یا با عبارات خاص نشان می­دهد؟

    1-شنیدن مودبانه                               2- شنیدن رقابتی              3- شنیدن فعال            4- شنیدن تفوق جویانه

    4-      در کدام دسته از کلاس­ها معلمان و دانش­آموزان دارای کار و فعالیتی برای انجام دادن هستند؟

    1-کلاس­های معلم دار           2- کلاس­های رقابت مدار               3- کلاس­های شاگرد مدار               4- کلاس­های وظیفه مدار

    5-      بهترین سبک اداره کلاس کدام شیوه است؟

    1-اقتدارگرایی آزادمنشانه                         2-مستبدانه                     3- آزادگذاری                                        4- بینابینی

    6-      کدام یک از موارد زیر شامل مهارت های ضمن تدریس نمی­باشد؟

    1-ارزشیابی تشخیصی                             2-برقراری ارتباط                   3- طراحی روزانه برنامه تدریس                        4- تمرکز بخشی

    7-      در کدام سبک یادگیری فراگیرنده ترجیح می­دهد خطوط کلی قوانین، فرصت­های نمایش رهبری و اقتدار معلوم باشد؟

    1-سازمان دهنده                                   2-وابسته                          3- تحقیق کننده                               4- عمل کننده

    8-      کدام مورد از اهداف اساسی در مدیریت موثر در کلاس درس می­باشد؟

    1-ارتباط بین معلم و شاگرد      2- آمادگی روحی و روانی                 3- شروع و خاتمه هدفمند کلاس                      4- قوانین و رویه­های کلاسی

    9-      کدام مورد از عوامل مهم در صحبت کردن موثر نمی­باشد؟

    1-اعتماد به نفس گوینده                   2- وضوح و شفافیت              3- استفاده از رمز گذاری خاص                           4- برقراری رابطه عاطفی بین طرفین

    10-  ­­در کدام سبک یادگیری فراگیرنده به برقراری تعامل با دیگران نیاز دارد؟

    1-سازماندهنده                     2- عمل کننده                      3- تحقیق کننده                            4- وابسته        

    11-  دو بعد ضروری در گوش کردن موثر کدام­اند؟

    1-دانش و تماس چشمی                         2- احساس و تماس چشمی              3- تفکر و دانش           4- دانش و احساس

    12-  ......... معتقد است که برای کسب موفقیت و درگیری در یک ارزیابی انتقادی به گوش کردن موثر نیازمندیم.

    1-کلاین                    2- کوماکی                      3- ولف                           4- گیلر

    13-  در کدام نوع گوش کردن سه مورد اعتبار گوینده، بحث منطقی و جاذبه­های روانشناختی مطرح است؟

    1-انتقادی                  2- همدلی                    3- تشخیصی                                        4- برای لذت بردن

    14-  کدام نوع گوش کردن بیشترین کاربرد در یادگیری را دارد؟

    1-تشخیصی                2- خود-محوری             3- گوش دادن با توجه             4- برای کسب اطلاع

    15-  برای افزایش احساس همدلی و دلگرمی در اولین برخورد چه می کنیم؟

    1-دستکاری نگاه          2- کج کردن گردن             3- دست دادن                  4- سر تکان دادن

    16-  به اعتقاد «بولمر» بیشترین قضاوت شاگردان متاثر از چیست؟

    1-نمره­های درسی         2- کتاب درسی             3- ارتباط خانه و مدرسه          4- اولین برخوردها

    17-  منظور «نپ» از مکمل کردن در ارتباط کلامی و غیر کلامی چیست؟

    1-رفتارهای غیر کلامی آنچه را گفته می­شود نفی می­کند                           2-ارتباط غیرکلامی می­تواند ارتباط کلامی را روشن کند

    3-رفتار غیر کلامی می تواند ارتباط کلامی را مورد تاکید قرار دهد                4- ارتباط غیرکلامی می­تواند جایگزین ارتباط کلامی شود.

    18-  ارتباط دورن فردی چه نوع ارتباطی است؟

    1-ارتباط رودررو           2- ارتباط با مخاطب زیاد             3- ارتباط در جمع          4- ارتباط با خود

    19-  مدیریت موثر کلاس درس چه زمانی رخ می­دهد؟

    1-وقتی معلم تدریس موضوعات را آغاز کند                                          2- وقتی معلم روابط رسمی را اولویت قرار می دهد

    3- وقتی معلم انتظارات خود را به شاگرد منتقل نماید                                4- وقتی معلم توجه شاگرد را برمی انگیزاند

    20-  حریم شخصی افراد چه فاصله­ای را در بر می­گیرد؟

    1-2/1 تا6/3             2- بیش از 6/3 متر             3- 45تا 120 سانتی­متر          4- 15 تا 45 سانتی متر

     

    شاد و پیروز باشید


    این مطلب تا کنون 22 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : ارتباط ,کدام ,      ,                ,کلامی ,معلم ,                          ,ارتباط کلامی ,وقتی معلم ,موانع مربوط ,      کدام ,ارتباط غیرکلامی می­تواند ,
    نمونه سوال درس مدیریت کلاس(مهارت های ارتباطی) دانشگاه پیام نور - رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر